FAQ

Brug af SelfBack-appen

Hvordan fungerer SelfBack?

Down arrow

SelfBack laver et ugentligt program, som består af øvelser og læringsmateriale specifikt valgt til den enkelte bruger.

Indholdet af programmet er baseret på et spørgeskema, som brugeren skal svare på, når de opretter en konto i SelfBack

Skal jeg fuldføre alle mine daglige aktiviteter hver dag?

Down arrow

Dit daglige skridtmål og daglige læringsbesked, anbefales at blive gennemført hver dag. For at opnå optimal effekt, anbefales det, at du træner 3-4 dage hver uge. Dog minimum 60 minutter hver uge.

Hvordan slår jeg notifikationer til?

Down arrow

1. Gå til profil

2. Tryk på indstillinger

3. Tryk på notifikationer.

Du kan nu vælge individuelle notifikationer til eller fra.

Databeskyttelse

Hvordan håndteres mine data?

Down arrow

SelfBack opbevarer dine personlige sundhedsdata, så længe du har en konto hos os. SelfBacks data opbevares på servere som er placeret i EU/EEA og derfor behandles din data indenfor EU/EEA.

Vi har sikret, at når din data er opbevaret, er den krypteret ved 'Encryption af Rest', hvilket betyder at når din data er opbevaret på harddiske på serverne, er de krypteret og derved sikret imod uønsket uautoriseret adgang.

Hvordan eksporterer jeg mine personlige data?

Down arrow

Ønsker du at se eller dele dine personlige data fra SelfBack med andre, kan du kontakte os på gdpr@selfback.dk

Hvem kan bruge SelfBack?

Down arrow

SelfBack er en applikation designet til at hjælpe dig med dine lænderygssmerter.

Du må kun bruge appen, efter du har konsulteret en sundhedsprofessionel og efter sundhedspersonalet har godkendt at din diagnose er egnet til den tilbudte behandling i SelfBack.

En sundhedsprofessionel kan være, men er ikke begrænset til, en fysioterapeut, en kiropraktor eller en praktiserende læge.

Vil mine data blive slettet, hvis jeg afinstallerer SelfBack?

Down arrow

Dine person- og helbredsdata vil generelt blive slettet, når du aktivt sletter dem i app'en eller hvis du er passiv i mere end to år.

Når du trækker dit samtykke tilbage, anonymiserer vi dine svar og sager, således at de kan ikke spores tilbage til dig, men de kan stadig bruges til statistiske formål og andre lignende tilfælde.

Dit Program

Hvordan justerer jeg mit daglige skridtmål?

Down arrow

Under den ugentlige skræddersyning, hvor vi opdaterer dit program, vil du få mulighed for at justere dit mål, ved enten at forøge eller mindske dit mål.

Skulle du have sat dit daglige skridtmål for højt, anbefaler vi stadig at forsøge at opnå så meget som muligt af det.

Hvorfor opdateres min skridttæller ikke?

Down arrow

SelfBack får information om dine skridt gennem standard sundhedsapplikationen på din telefon.

Sikre dig at SelfBack har adgang til skridttællerens data, ved at gøre følgende:

iPhone:

1. Åben indstillinger

2. Tryk på Sundhed

3. Tryk på Dataadgang og enheder

4. Tryk på SelfBack og slå alle til

Android:

1. Åbn Google Fit

2. Tryk på Profil

3. Tryk på Indstillinger

4. Under indstillinger skal du trykke på "Administrere tilknyttede apps"

5. Du kan her kontrollere hvilke adgang SelfBack app'en har

Hvordan tilføjer jeg skridtdata manuelt?

Down arrow

iPhone:

  1. Åbn appen Sundhed, og tryk på fanen Gennemse.
  2. Tryk på Aktivitet.
  3. Tryk på underkategori Skridt.
  4. Tryk på Tilføj data øverst til højre.
  5. Indtast dato, klokkeslæt og data for denne aktivitet.
  6. Tryk på Tilføj, når du er færdig.

Android:

  1. Åbn appen Google Fit.
  2. Tryk på Tilføj Tilføj data nederst til højre.
  3. Tryk på Tilføj aktivitet
  4. Indtast dato, klokkeslæt og data for denne aktivitet.
  5. Tryk på Gem, når du er færdig.

Dine fremskridt vil nu automatisk blive opdateret i SelfBack appen

Kontakt SelfBack

Hvordan kontakter jeg SelfBack?

Down arrow

Kontakt vores regionale repræsentanter for at lære mere om muligheder for SelfBack, hvadangår områder som distributionsmuligheder, refusion og meget mere.

Skandinavien sales@selfback.dk

Tyskland sales@selfback.de

USA sales@selfback.us

For at kontakte SelfBack direkte, besøg venligst vores hjemmeside på selfback.dk/kontakt

Hvordan kontakter jeg SelfBack kundesupport

Down arrow

For at kontakte SelfBack kundesupport fra SelfBack-appen skal du navigere til profilsektionen ved at trykke på "Profil" i nederste højre hjørne.

Tryk på 'Hjælp' efterfulgt af 'Kontakt Support', hvor du vil blive præsenteret med vores supportinformation.

Hvis du ønsker at kontakte SelfBacks kundesupport via e-mail, bedes du skrive din henvendelse til følgende mailadresse: support@selfback.dk

Hvordan rapporterer jeg et problem?

Down arrow

For at rapportere et problem i SelfBack-appen, skal du navigere til profilsektionen ved at trykke på "Profil" i nederste højre hjørne.

Tryk på 'Hjælp' efterfulgt af 'Kontakt Support'.

Du vil nu blive præsenteret for vores supportinformation.

Profil

Hvordan logger jeg ind på SelfBack på en ny enhed?

Down arrow

Ønsker du at logge ind på en ny enhed, skal du:

1. Åbne SelfBack appen på den nye enhed

2. Trykke på log ind og indtaste dit telefonnummer som du bruger til din SelfBack-konto.

3. Du vil herefter modtage en verificeringskode via sms som du skal indtaste i appen, for at bekræfte dit login på den nye enhed.

Hvordan kan jeg slette min SelfBack-konto?

Down arrow

1. Tryk på profil

2. Tryk på indstillinger

3. Tryk på konto

4. Tryk på slet konto

Du skal bekræfte at du gerne vil slette din konto. Bemærk at denne handling ikke kan fortrydes.

Hvordan deaktiverer jeg notifikationer?

Down arrow

1. Tryk på profil

2. Tryk på notifikationer

Du kan nu fravælge individuelle notifikationer.

Spørgeskemaer

Hvorfor skal jeg svare på alle spørgeskemaer?

Down arrow

De oplysninger, vi indsamler, vil blive brugt til at skræddersy din egen unikke behandlingsplan med tilpasset fysisk aktivitet, træning og tempo.

Sværhedsgraden er sat så den passer til dig, samtidig med at give dig mulighed for fysisk forbedring.

Hvornår bliver min plan opdateret?

Down arrow

Din personlige plan vil blive opdateret en gang om ugen efter din personaliserings-session.

Hvilke oplysninger bruges til at opdatere min plan?

Down arrow

Ved at besvare spørgsmålene fra din ugentlige personaliserings-session kan vi skræddersy indholdet af din plan til dine behov.

Teknisk Assistance

Hvordan opdaterer jeg SelfBack?

Down arrow

SelfBack er kun tilgængelig gennem de officielle butikker: App Store og Google Play.

Alle opdateringer vil være direkte tilgængelige gennem butikkerne og vil automatisk opdatere, hvis det er slået til.

Sådan slår du automatiske opdateringer til eller fra på din iPhone:

1. Gå til Indstillinger.

2. Tryk på App Store.

3. Slå Appopdateringer til eller fra.

Sådan opdaterer du Android-apps automatisk:

1. Åbn appen Google Play Butik Google Play.

2. Tryk på profilikonet øverst til højre.

3. Tryk på Indstillinger efterfulgt af Netværkspræferencer efterfulgt af Opdater apps automatisk.

Vælg en af følgende muligheder: Via alle netværk, hvis apps både må opdateres via Wi-Fi og mobildata. Kun via Wi-Fi, hvis apps kun må opdateres, når du har forbindelse til et Wi-Fi-netværk.

Hvordan geninstallerer jeg SelfBack?

Down arrow

Afinstaller først SelfBack fra din enhed, ligesom du normalt afinstallerer applikationer. (Det er typisk ved at holde fingeren nede på app-ikonet og trykke 'Slet app', eller lign.)

Når SelfBack er blevet afinstalleret, så gå til App Store eller Google Play og søg efter "SelfBack". Når du har fundet siden til SelfBack, så tryk på 'Installer'.

SelfBack skulle nu være installeret på din enhed, og du vil kunne logge ind igen med det telefonnummer, du oprindeligt registrerede. Hvis du vælger at geninstallere SelfBack, vil alle dine oplysninger stadig være tilgængelige når du logger ind igen, lige som dine fremskridt stadig vil være tilgængelige.

Bemærk venligst, at SelfBack kun er tilgængelig via App Store og Google Play, og ikke gennem nogen anden side.

Kan jeg bruge SelfBack uden at have internetadgang?

Down arrow

Ja, til en vis grad. Du vil stadig kunne se din plan og øvelser samt tilgå størstedelen af det øvrige indhold. Når du får internetadgang igen, vil alle oplysninger om hvad du har gennemført blive synkroniseret, så det kan bruges til at optimere din plan.

For at modtage dine ugentlige planopdateringer skal du have internetadgang.

Belønninger vil heller ikke blive opdateret, når du er uden internetadgang, men så snart du får det igen, vil de blive opdateret med alle de fremskridt, du har gjort.

Hvorfor kan jeg ikke logge ind?

Down arrow

Sørg for, at du har internetadgang, enten via din telefonudbyders mobile netværk (Bemærk! Kan koste ekstra) eller via en Wi-Fi-forbindelse. Skulle du stadig opleve problemer, så kontakt venligst vores support-hold på support@selfback.dk

Kan jeg bruge min aktivitetsmåler sammen med SelfBack?

Down arrow

I øjeblikket er det ikke muligt at forbinde SelfBack direkte med nogle aktivitetsmålere. Men hvis din aktivitetsmåler er forbundet med din telefon via en applikation, så har den applikation muligvis muligheden for at forbinde med Apple Sundhed eller Google Fit, hvor SelfBack importerer antallet af skridt fra.

Dette vil gøre det muligt at få skridt data fra din aktivitetsmåler ind i SelfBack, forudsat at du har givet SelfBack den nødvendige tilladelse til at læse dine skridtdata fra Apple Sundhed eller Google Fit.

For mere information omkring hvordan du forbinder din aktivitetsmåler applikation med Apple Sundhed eller Google Fit, se venligst i selve applikationen der tilhører din aktivitetsmåler eller kontakt vores support på support@selfback.dk, som vil kunne give dig mere information.

Træningsprogram

Skal jeg fuldføre alle mine daglige aktiviteter hver dag?

Down arrow

Vi anbefaler, at du udfører og gennemfører dine træningsøvelser mindst 3 gange om ugen og bruger den passende mængde tid, du selv har besluttet.

Hvorfor skal jeg give tilbagemelding på min træning?

Down arrow

Ved at dele disse vigtige milepæle tilpasses din behandlingsplan til dine behov.

Hvordan justerer jeg mit træningsprogram?

Down arrow

Hvis du føler, du har sat længden af dit træningsprogram en smule for højt, har du mulighed for at opdatere det en gang om ugen.

Under den ugentlige skræddersyning vil du få mulighed for at justere det, ved enten at øge eller mindske din træningstid.

Skulle du have sat din daglige træning lidt for højt, skal du lave så meget du kan, og huske at give feedback på øvelser du har gennemført.

Har du flere spørgsmål? Skriv en email til os på support@selfback.dk eller gå til kontakt-siden:

Kontakt